19 Ιουλίου, 2014

Κάποιος μίλησε για αγάπη...

Τους τελευταίους μήνες ζω σε μια Αραβική χώρα. Τέλη Ιουνίου άρχισε το Ραμαζάνι που διαφέρει απο την δική μας νηστεία. Δεν μπορείς να φας ή να πιεις τίποτα ή να καπνίζεις σε δημόσιο χώρο τουλάχιστον, μέχρι την δύση του ηλίου. Πράγμα δύσκολο αν σκεφτεί κανεις πως η θερμοκρασία ειναι στους 43 με 60% υγρασία και με αυτήν την κολασμένη ζέστη να μην μπορεις να πιεις ουτε νερό. 

Τις προάλλες ανέβαινα στο σπίτι μου και στο ανσασερ πέτυχα ένα συνάδελφο Μουσουλμάνο. Αρχίσαμε να μιλάμε και σχολίασα πως πρέπει να είναι δύσκολη αυτή η νηστεία. Μου είπε αμέσως όχι, δίχως αμφιβολία. Τα λόγια που ακολούθησαν ηχούν μέσα μου ακόμα και σήμερα.

"Αν το κάνεις απο τα βάθη της καρδιάς σου, αν το κάνεις απο την αγάπη για αυτό που πιστεύεις δεν είναι δύσκολο. Άμα μου ζητούσε ο Θεός μου να νηστεύω για έναν ολόκληρο χρόνο θα το έκανα χωρίς να το σκεφτώ."

Δεν μου έκανε τόση εντύπωση οτι μου μιλούσε ένας προφανώς βαθιά θρησκευόμενος άνθρωπος. Αυτό που με ταρακούνησε ειναι πως μιλούσε για το κίνητρο της αγάπης. Την δύναμη που σου δίνει να κάνεις το οτιδήποτε. Με έκανε να σκέφτομαι αν αυτήν την επίδραση την έχουμε όλοι κι αν ναι ποσο κρατάει. 

Στα αλήθεια δεν μπορώ να ορίσω τι είναι αγάπη. Φαντάζομαι όλοι μόνο περιγραφικά μπορούμε ίσως να την εξηγήσουμε με διαφορετικές λέξεις ο καθένας. 

Αγαπώ γιατί νιώθω καλά.
Αγαπώ γιατί παίρνω.
Αγαπώ γιατι δίνω.
Αγαπώ κατι που μου λείπει.
Αγαπώ κάτι που ταυτίζομαι.
Αγαπώ γιατί γελώ.
Αγαπώ γιατί έτσι πρέπει...

Πόσο ατέλειωτη πρέπει να είναι τούτη η λίστα.. Μα δεν μπορώ να σταματήσω να αναρωτιέμαι. Ποσο κρατάει; Πόση δύναμη έχει; Γιατί τούτη η μαγική ουσία δεν κράτησε ανθρώπους ενωμένους; Γιατί σε βάζουν σε δεύτερη μοίρα αν σε αγαπούν;

Καθένας έχει διανύσει τον δρόμο του. Ίσως κάποιοι να μάθανε να αγαπούν. Ίσως άλλοι μπερδεύτηκαν περισσότερο. Κι ίσως μερικοί να αγαπούν αλλα να αγαπούν περισσότερο τον εαυτό τους ή την βολή τους.

Είμαι ο τελευταίος άνθρωπος που μπορεί να μιλήσει μα αυτή η λέξη μου ακούγεται απόκοσμα παράξενη και αδιανόητα δυσνόητη...

2 σχόλια:

donandre5ath.blogspot.com είπε...

Αγαπώ γιατί νιώθω καλά.
Αγαπώ γιατί παίρνω.
Αγαπώ γιατι δίνω.
Αγαπώ κατι που μου λείπει.
Αγαπώ κάτι που ταυτίζομαι.
Αγαπώ γιατί γελώ.
Αγαπώ γιατί έτσι πρέπε

α-γ-ά-π-η = η παγά (δωρ)=η πηγή δηλαδή η πηγή των αρετών απο το Α_Ω καθώς Α_γαπ_Ω αρχίζει απο το Α και τελειώνει στο Ω ...των αρετών. (ας πούμε και ότι το ΓΑ= γη και το Π=παντού συνεπώς ο ΑΓΑΠΩΝ άνθρωπος παντού στην γα-γη εκδηλώνει το σύνολον-μία δύο κάθε φορά- των αρετών της αγάπης=η οποία είναι η μήτηρ των αρετών- του καλού. εδώ υπάρχει μια υποκρυπτόμενη ιδέα-κατάσταση που είναι Η ΠΛΗΡΟΤΗΣ (το πλήρες-τέλειον) αφού Η ΑΓΑΠΗ το Α_Ω εμπεριέχουν το παν και παντού. ΑγαπΩ σημαίνει άγαν=υπερβολικά (σε) πάω φίλε- αδελφέ- συνάνθρωπε- μαύρε άσπρε κλπ και επειδή σε αγαν πάω σε περικαλύπτω-πα σε υπέρτατο-άγαν βαθμό-ω .
ήθελα να πω καλησπέρα και μάλλον το παρατράβηξα.
ευχαριστώ don

Christina Noe είπε...

Καλησπέρα και σε σενα don! Καλά έκανες και το παρατράβηξες!

Εύστοχος ο ορισμός σου και για μένα υπερκαλύψες την αυθεντικότητα του να αγαπάς!

Στην εκτέλεση εχω κάποιες απορίες αλλα φαντάζομαι ίσως κάποια στιγμή λυθούν στην πορεία..

Σε ευχαριστώ που πέρασες απο την γειτονιά μου!!!